ПРОГРАМА
Міжнародної наукової конференції
«Видовищні форми ігрової культури: літературні проекції»
16-17 березня
Київський національний лінгвістичний університет
Кафедра теорії та історії світової літератури імені проф. В. І. Фесенко
16 БЕРЕЗНЯ
9:00 - 10:00 Реєстрація учасників (3-й корпус КНЛУ, вул. Лабораторна, 5/17)
10:00-10:15 Відкриття конференції. Вітальне слово:
проф.
О. В. Матвієнко, проректор КНЛУ з наукової роботи
проф. І. І. Сєрякова, проректор КНЛУ з навчально-виховної роботи та
міжнародних зв’язків
проф. М. М. Шимчишин,
завідувач кафедри теорії та історії світової літератури
імені проф. В. І. Фесенко
10:15 – 12:00 ЗАСІДАННЯ І. ПЛЕНАРНЕ (3-й
корпус, ауд. 309)
Модератор – Марія Шимчишин
1. Тетяна Бовсунівська (Київ). Феномен
юродства в поезії Тараса Шевченка.
2. Світлана Кочерга (Острог). Топос цирку у творчості
Лесі Українки.
3. Ярослав Поліщук (Київ). Карнавалізація
літературного життя в радянському тоталітаризмі.
4. Олександр Пронкевич (Миколаїв). Візуальні ігри з
образом Дон Кіхота в американській комерційній рекламі.
5. Наталія Висоцька (Київ). «Шекспірізація»
американського Заходу: сучасні рециклювання.
6. Olga Antsyferova (Poland). The James Boys by
R. Liebmann-Smith: Biofiction, Travestied biography or Alternative
History?
Презентації монографій:
Мадлен
Шульгун «Сучасна література подорожей: метажанр, типологія, імагологічний аспект»
.
Ярослав
Поліщук «Реактивність літератури».
12:00
– 12:15 ПЕРЕРВА НА КАВУ (3-й корпус КНЛУ ауд. 304)
12:20 – 13:50 Круглий стіл на пошану професора Т. Н. Денисової
(3-й корпус, ауд. 309)
Модератор – Наталія
Висоцька
1.
Наталія
Жлуктенко (Київ). Викладацькі стратегії Тамари Денисової у контексті
сучасних викликів викладанню світової
літератури у вищій школі України.
2.
Тетяна Михед (Київ).
Правда неможливого і текст як свідчення
в сучасній американській літературі.
3.
Галина
Сиваченко (Київ). Роль Т. Н. Денисової у становленні предмета «зарубіжна
література» у середній школі.
4.
Юрий Стулов
(Минск). Литературные игры Эрнеста П. Джонса.
5.
Тетяна Свербілова
(Київ). Легенда про Великого Інквізитора в сучасній рецепції Кормака Маккарті. «Вечірній
експрес Sunset Limited» – п’єса, сценарій, фільм ТБ: кордони інтермедіальності.
6.
Марія
Шимчишин (Київ). Літературне виробництво та афро-американська словесність (роман
Персиваля Еверетта «Erasure»).
7.
Олександр Гон
(Київ). Фабрикування нової маски: топос кабаре в модерністській поезії.
8.
Наталія
Велігіна, Олексій Левченко (Дніпро). «The Sense of an Ending»: литература
после-постмодернизма. Подступы к прочтению эстетики и поэтики.
14:00 — 15:00 Обід (їдальня КНЛУ)
15:00 — 16:30 ЗАСІДАННЯ ІІ (А). Образ трикстера у фольклорі та літературі
(3-й корпус, ауд. 309)
Модератор – Ганна Работяга
1.
Тетяна Свербілова
(Київ). Фігура ненадійного наратора – двійника літературного героя в художній
системі роману-гри Джуліана Барнса «Відчуття закінчення» (2011).
2.
Наталія
Криницька (Полтава). Образ Мула у циклі Айзека Азімова «Заснування»: трикстер
як елемент хаосу.
3.
Оксана Шостак
(Київ). Образ священного клоуна у літературі північноамериканських письменників
корінного походження.
4.
Таміла
Кирилова (Київ). Художні констеляції образу клоуна в романі Г. Белля «Очима
клоуна».
5.
Оксана Узлова
(Київ). Карнавалізація хворого тіла: хвороба як «світ навиворіт» у романах Д. Лоджа
кінця ХХ - початку ХХІ ст.
6.
Ірина
Куницька (Київ). Топос маски в романі Юкіо Мішіми «Сповідь маски»: парадокс чи
необхідність?
15:00 – 16:30 ЗАСІДАННЯ ІІ (Б). Низове тіло у
художній словесності (3-й корпус, ауд. 202)
Модератор – Ганна Рикова
- Ганна Рикова (Київ). Тілесний трикстер (само)ідентифікаціі (на матеріалі роману Дж. Еудженідеса»Мідлсекс» ).
- Ірина Яковенко (Чернігів). Репрезентація (не)гарного тіла у драмі Сьюзен Лорі Паркс «Венера».
- Любовь Первушина (Минск). Скульптура в романе Дойны Галич Барр «Дом разбитых зеркал».
- Анна Гайдаш (Київ). Репрезентації геронтогенезу в античній комедії: витоки формування ейджизму.
- Фелікс Штейнбук (Київ). Макабридизація сексуального у п'єсах Леся Подерв'янського
- Вікторія Іваненко (Київ). Жінка як трюк в романі Аласдера Грея «Бідні-нещасні» (Poor Things).
- Віктор Рахнянський (Київ). Сан-Франциско як простір формування полікультурної ідентичності митця (на матеріалі автобіографічної тетралогії Р. Родригеза).
15:00 – 16:30 ЗАСІДАННЯ ІІ (В). Політика як видовище:
літературні проекції
(3-й корпус, ауд. 201)
Модератор
– Микола Ліпісівіцький
- Роман Біляшевич (Київ). Масові видовища як засіб творення нової радянської дійсності.
- Микола Ліпісівіцький (Житомир). Політично-сатиричні ревю Еріки Манн у «Пфеффермюлє» 1930-х рр.: літературне кабаре проти нацизму.
- Наталія Ковтонюк (Київ). Неофіційна культура як джерело руйнування колоніальних міфів (на прикладі творчості А. Мухарського, І. Семесюка).
- Оксана Пухонська (Київ). Блазень супроти травми: деколонізаційні маркери свідомості в «Московіаді» Ю. Андруховича.
- Олена Чебанюк (Київ). Ігровий аспект антиповедінки: сакральне й профанне.
15:00 – 16:30 ЗАСІДАННЯ ІІ (Г). Національна специфіка видовищних форм
та її
оприявлення у літературі (3-й корпус, ауд.
107)
Модератор – Тетяна Мейзерська
- Світлана Підопригора (Миколаїв). Мультимедійний проект «Амнезія» О. Михеда: текст на перетині семіотичних кодів.
- Тетяна Остапчук (Миколаїв). Гетерообраз українця в романі Д.Тартт «Щиголь»: стереотипи та новаторство.
3.
Галина
Косарєва (Миколаїв). Магічний код у романі «Фелікс Австрія» Софії Андрухович.
4.
Олександр
Брайко (Київ). Кінематографічний темпоритм образів у малій прозі Євгена Гуцала.
5.
Людмила
Бондар (Миколаїв). Національні образи-архетипи творця у романі Ярослава
Верещака «Душа моя зі шрамом на коліні» ( месія, юродів, блазень).
6.
Євгенія
Лебідь-Гребенюк (Київ). Образ двійника у поетичному доробку
Т. Г. Шевченка.
7.
Тетяна
Мейзерська (Київ). Композиція вертепу у внутрішньому світі роману Олени
Захарченко «Вертеп.#РоманПроМайдан».
8.
Юрій
Мариненко (Київ). Я простий робітник слова і ярмарковий актор:образи-маски в
літературному доробку І. Костецького
17:00 ФУРШЕТ (урочиста зала КНЛУ)
17 березня
10:00 – 12:00 ЗАСІДАННЯ
ІІІ. ПЛЕНАРНЕ (3-й корпус, ауд. 309)
Модератор – Фелікс
Штейнбук
1.
Євгенія Чернокова
(Харків). Метафора цирку як метатроп у ліриці В.Б.Єйтса та Боба Ділана.
2.
Ольга Новик (Бердянськ).
Національна картина світу в українських барокових інтермедіях.
3.
Галина
Левченко (Житомир). Трюк, атракціон і гротеск у поетиці романів Ю.Винничука.
4.
Світлана
Криворучко (Харків). «Блазні» у соті Андре Жіда «Підземелля Ватикана».
5.
Софія
Філоненко (Бердянськ). Сінематограф як атракція та атракціон: кіносюжети в
сучасних ретродетективах.
6.
Ірина
Прушковська (Київ). Клоун у заголовках і персоносфері турецького літературного
твору.
7.
Олена Бровко
(Київ). «Rhizome versus trees»: естетичні можливості колажної поетики.
12:00 – 12:15
ПЕРЕРВА НА КАВУ (3-й корпус, ауд. 304)
12:20 – 13:50 ЗАСІДАННЯ
ІV (А) Образ трикстера у романськомовних культурах і
літературах (3-й
корпус, ауд. 202)
Модератор
– Тетяна Біляшевич
1.
Олександра
Рекут-Лібераторе (Флоренція). Автоіронія та неоплазія: про деякі сучасні
італійські конвенгерції.
2.
Олена
Кобчінська (Київ). Божевільний і казкар як дві «літературні» іпостасі
постколоніального Марокко (на прикладі прози Тагара Бен Джеллуна).
3.
Карина Сембе (Київ).
Культурний «канібалізм»: Переосмислення колоніального минулого та нова
латиноамериканська міфологія у ґенезі сучасного перуанського роману.
4.
Світлана
Романова (Київ). Корида як видовищна форма іспанської культури у романі Роси
Монтеро «Дочка людожера».
5.
Галина
Помилуйко (Київ). Мотив маски в романах Жоржа Бернаноса «Злочин» і «Поганий сон».
6.
Тетяна Біляшевич
(Київ). «Diabolus est simia Dei»: тема обману в творчості Жоржа Бернаноса.
7.
Анастасія
Стеценко (Київ). Атональність як естетичний вектор сповіді в французькому
романі епохи літературного модернізму.
8.
Олена Юрчук
(Київ). «Маска як прийом самоідентифікації особистості в романі П. Леметра
«До побачення, там нагорі».
12:20 – 13:50 ЗАСІДАННЯ ІV (Б) Низові форми культури:
літературні виміри
(3-й корпус КНЛУ,
ауд. 309)
Модератор
– Тамара Бакіна
- Ирина Кудрявцева (Минск). Низовые формы культуры в произведениях писателей Юга США XX века: социальный, нравственный, философский аспекты.
2.
Яніна Юхимук (Київ).
Образи персонажів commedia dell'arte у постмодерністській прозі (на матеріалі
романів Ю. Іздрика, П. Хьоґа та Д. Рубіної).
3.
Назар Маланій
(Кам’янець-Подільський). Freak shows як марґіналізована форма американської
видовищної культури.
4.
Оксана Клос (Львів).
Ігрова модель світу у візії постмодернізму: роман А. Картер «Ночі в цирку».
5.
Ірина
Нечиталюк (Одеса). Перформативність сучасного мистецтва.
6.
Ірина Горенко
(Тернопіль). Пародійний дискурс у романі Іш.. Ріда «Політ до Канади».
7.
Тамара Бакіна
(Київ). Шеф-кухар як персонаж масової культури і літератури.
8.
Олеся
Камишникова. «Не просто фрік-шоу»: театральна екстраваганца в сучасній
британській драмі.
12:20 – 13:50 ЗАСІДАННЯ
ІV (В) Театральність як літературний прийом
(3-й корпус, ауд. 201)
Модератор – Мадлен Шульгун
- Мадлен Шульгун (Київ). Оновлення концепції людини: типологія героя-мандрівника ХХ – початку ХХІ століття.
- Олександра Вісич (Рівне). Метадраматичний потенціал блазнювання в драматургії Миколи Куліша.
- Євгеній Васильєв (Житомир). Традиції комедії дель арте в драматургії та театрі ХХ – початку ХХІ століття.
- Валентина Борбунюк (Харків). «…Бейте меня по черепу Мейерхольдом»: новые маски харьковских театров (сезон 1921/1922 годов).
- Леонід Закалюжний (Житомир). Самогубство як шоу у п’єсах «Зачаровані потвори». Сергія Щученка та «Самогубство самотності» Неди Нежданої.
- Млада Капелюшна (Київ). Транскрипція театральності у романі Р.П. де Айали «Хуан-Тигр. Лікар Своєї Честі».
- Жанна Бортнік (Луцьк). Театральність сучасної монодрами: психологічний і поетологічний аспекти.
14:00 – 15:00 Обід (їдальня КНЛУ)
15:15 – 17:00 ЗАСІДАННЯ V (А) Видовищність і вербальність
(3-й корпус, ауд. 309)
Модератор – Юлія Павленко
- Ольга Шестопал (Київ). Видовищні форми мистецтва як естетичні проекції ескапізму в романі Рубена Абельї «Тінь ілюзіоніста».
- Оксана Шупта-В’язовська (Одеса). «Видовищність і слово: між формою і змістом».
3.
Наталья
Волонцевич (Минск). Театрализация белорусских народных обрядов и обычаев в
драматургии и на сцене ХІХ века.
- Наталі Ханлет (Атланта, США). Специфіка сатиричного дискурсу в романі Джеймса Тербера «Карнавал тварин».
- Оксана Гольник (Кіровоград). Наративізація вертепу в романі В.Єшкілєва «Імператор повені».
- Юлія Павленко (Київ). Як Нервалю було без гаджетів: видовищність «Подорожі на Схід» французьких романтиків.
- Ганна Работяга (Київ). Мандрівна література епохи ґаджетів: видовищність і читабельність нотаток про Стамбул Себастьяна Менара.
15:15 – 17:00 ЗАСІДАННЯ
V (Б) Ігрові форми та видовищний модус культури/літератури
(3-й корпус, ауд.
201)
Модератор – Борис
Ніколаєв
- Екатерина Баринова (Нижний Новгород). Сильвия Плат и игровая культура.
- Борис Ніколаєв (Київ). Гра-змагання Ерос-Танатос у п’єсах французького авангарду на антично-міфологічну тематику.
- Сергій Сушко (Краматорськ). Театралізованість як фікціональний вимір англійського та американського постмодерністського роману: Джон Фаулз, Джон Барт,Томас Пінчон.
4.
Тетяна
Рязанцева (Київ). Примусовий наратив у повісті П.С. Бігла «Останній Одноріг»:
фігури і правила гри.
- Олена Тихомирова (Київ). Дихотомія образів короля і блазня в циклі «Відьми» Террі Пратчетта.
- Євгенія Канчура (Любар). Маска клоуна – обличчя особистості. На матеріалі циклу Террі Пратчетта про Дискосвіт.
- Надія Акулова (Бердянськ). Театральний код у поетиці Кетрін Менсфілд.
15:15 – 17:00 ЗАСІДАННЯ V (Г) Поетика інтермедіальності в
сучасній літературі
(3-й корпус, ауд. 202)
Модератор –Роман Біляшевич
- Jurate Landsbergyte-Becher (Vilnius). Intermedial and literary games in the visionary theatre by Lithuanian composer Onute Narbutaite (opera «Cornet»).
- Ірина Летуновська (Київ). Проблема інтермедіальності в прозі Дагласа Р. Хофштадтера: «Гедель, Ешер, Бах: ця безкінечна гірлянда».
- Світлана Олійник (Київ). Функціонування інтермедіальності в фантастичній літературі.
4.
Олена
Дубініна (Київ). Екранізація літературного твору як семіотичне перекодування
вербального мистецтва у видовищне.
5.
Олена Бежан
(Одеса). Мистецтво послідовності Вілла Айснера: від коміксу до «графічного
роману».
6.
Олена
Марутовська (Київ). ‘Food porn’ образ в серії романів Дж.Р.Р.Мартіна «Пісня льоду
і полум’я»: інтермедіальний аспект.
17:00
ЗАКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ (3-й корпус, ауд. 309).
Немає коментарів:
Дописати коментар