вівторок, 18 березня 2014 р.

Програма Міжнародної наукової конференції пам’яті професора Валентини Іванівни Фесенко

Публікуємо оглядову програму нашої конференції. 


ПРОГРАМА
Міжнародної наукової конференції
 пам’яті професора Валентини Іванівни Фесенко

27 БЕРЕЗНЯ

9:00-10:00         Реєстрація учасників (3-й корпус КНЛУ, вул. Лабораторна, 5/17)
10:00-10:15       Відкритття конференції. Вітальне слово:
проф. Матвієнко О.В., проректор КНЛУ наукової роботи
проф. Висоцька Н.О., завідувач кафедри теорії та історії світової літератури
імені професора Валентини Іванівни Фесенко 

10:15 – 12:00 ЗАСІДАННЯ І.  ПЛЕНАРНЕ
Модератор – Висоцька Наталія Олександрівна

Формація символізму в українському мистецтві (журнал «Музаґет») (Поліщук Ярослав Олексійович, Київ)
Пластична образність як засіб моделювання художньої реальності в творчості письменників «Молодої Музи» (Турган Ольга Дмитрівна, Запоріжжя)
Російська література ХХ століття у контексті культової християнської свідомості (Глотов Олександр Леонідович, Остріг)
Чужинка Росія очима берлінських мандрівників («Московський щоденник» Вальтера Беньяміна та «Подорож Росією» Йозефа Рота) (Волощук Євгенія Валентинівна, Київ)
Поетика ідентичності у романі Ф. Лабро «Ці люди» (Мейзерська Тетяна Северинівна, Київ)
Альбом поштових марок проти цісаря Франца Йосифа І: деконструкція імперського дискурсу в оповідання «Весна» Бруно Шульца (Бігун Борис Якович, Київ)

12:15-13:00 ОБІД (їдальня, І корпус КНЛУ)

13:00-15:00 ЗАСІДАННЯ ІІ. ПЛЕНАРНЕ
Модератор – Бакіна Тамара Степанівна

Презентація книжки професора Фесенко В.І.
«Література і живопис: інтермедіальний дискурс»

Шкільний підручник з літератури (з теорії та практики підручникотворення професора Фесенко В.І.) (Бакіна Тамара Степанівна, Київ)
Проект модерності у ранніх німецьких романтиків (Шалагінов Борис Борисович, Київ)
Театр і кінематограф: діалектика інтермедіальних стосунків (Висоцька Наталія Олександрівна, Київ)
Поети-донори: французька традиція і становлення англомовного модернізму (Гон Олександр Мойсейович, Київ)
Художественное осмысление темы расового пограничья в жанре passing narrative (Анциферова Ольга Юрьевна, Иваново)
Пригадування і забування в драмі Кальдерона «Життя – це сон» і у фільмі «Пам’ять примарного: Життя – це сон» Рауля Руїса (Пронкевич Олександр Вікторович, Миколаїв)

15:00-15:30 ПЕРЕРВА НА КАВУ

15:30-17:30 ЗАСІДАННЯ ІІІ (А). ІНТЕРМЕДІАЛЬНИЙ ДИСКУРС ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Модератор – Бабарика Михайло Геннадійович

«Чи можливо екранізувати стиль?» (Дубініна Олена, Київ)
Інтермедіальність очима літературознавця (Бербенець Людмила, Київ)
Интермедиальные переклички в романе Д.Г. Барр «Колокола и ветер»: взаимодействие музыки, визуального образа и художественного слова (Первушина Любовь, Минск)
Інтермедіальні виміри літературної донжуаніани (Івашина Тетяна, Київ)
М.Хвильовий: експансія інтермедіальності як дискурс абсурду (Муслієнко Олена, Харків)
Інтермедіальна матриця новели «арабески» М. Хвильового (Бондарєва Тетяна, Харків)
Інтермедіальний дискурс: «Кабінет доктора Калігарі» Р. Віне та експресіоністична поезія Ґ. Бенна (Захарченко Раїса, Київ)
Екфрастичний потенціал роману Мануеля Ріваса «Олівець теслі» (Шестопал Ольга, Київ)

15:30 -17:30 ЗАСІДАННЯ ІІІ (Б). ВЗАЄМОДІЯ СЛОВА З ВІЗУАЛЬНИМИ ТЕХНІКАМИ
Модератор – Іваненко Вікторія Анатоліївна

Анімаційна інтерпретація «Тополі» Тараса Шевченка (на матеріалі фільму В. Костилєвої) (Лапко Олена, Луганськ)
«Юлій Цезар» В. Шекспіра як об’єкт кінематографічних інтерпретацій (Борискіна Ксенія, Запоріжжя)
Кіноадаптація творчості Ґюнтера Ґраса (Варецька Софія, Львів)
Скандальне оголення: від пластинації тіла до пластинації слова у Райнгарда Їрґля, Ґунтера фон Гаґенса та Роббі Вільямса (на матеріалі роману Р. Їрґля «Собачі ночі») (Ваховська Неля, Київ)
Засоби кінематографу у романі Е. Бернейм «У п’ятницю ввечері» (Сурмак Ольга, Львів)
Прийом екфразису у метафізичній поезії (Рязанцева Тетяна, Київ)
Інтермедіальний дискурс роману Джона Фаулза «Жінка французького лейтенанта»: функціональність мистецтва в поетиці художнього часопростору (Левицька Оксана, Львів)
Семантика назви п’єси Поля Клоделя «Атласний черевичок»: інтермедіальний аспект (Біляшевич Тетяна, Київ)
Le champ/contrechamp літератури і кіно: історія екранізацій роману У. Теккерея «Ярмарок марнославства» (Іваненко Вікторія, Київ)

15:30 -17:30 ЗАСІДАННЯ ІІІ (В). МІЖ СЛОВОМ, ЗВУКОМ, СЦЕНІЧНИМ ОБРАЗОМ
Модератор – Юрчук Олена Олексіївна

Філософсько-ноосферний аспект образу дитини в літературній та живописній спадщині Тараса Шевченка (Васюта Світлана, Рівне)
Синтетична природа музичної трагедії Є. Кротевича «Жакерія» (про синтез слова і музики в драматичному творі) (Кірєєва Олена, Донецьк)
Musica mundanamusica humana: мистецький діалог Тичини і Чурльоніса (Рибчинська Зоряна, Львів)
Опери К.В. Глюка в контексті інтерпретації міфу про Іфігенію в європейській літературі (Гура Наталя, Запоріжжя)
Інтермедіальність і жанрові модифікації в сучасній польській і російській драматургії (Закалюжний Леонід, Житомир)
Характер конфлікту в сучасній монодрамі (Бортнік Жанна, Луцьк)
Пластичний і музикальний наративи в поетиці романів Еухеніо д’Орса (Гунько Тетяна, Миколаїв)
Сучасна дитяча література: слово/зображення/звук (Зайцева Катерина, Київ)

17:30 ФУРШЕТ
28 БЕРЕЗНЯ

10:00-12:00 ЗАСІДАННЯ ІV (А). ПОСТУП СУЧАСНОГО РОМАНУ
Модератор – Висоцька Наталія Олександрівна

Концепція «зміни ролей» у романі Сьюзен Зонтаг «В Америці» (Жлуктенко Наталія Юріївна, Київ)
Фактури чуттєвості» у площині побутового: роман І.Койн «Дівчина зі штучного шовку» (Григоренко Олександра, Полтава)
Постмодерністський дискурс про музику в німецькомовному романі (Маценка Світлана, Львів)
Творчість Ґрізелідіс Реаль: чуттєвість та уява в контексті бодлерівських мотивів (Собченко Ірина, Женева)
Вхід у пам’ять через абетку, вихід – у письмі (роман А. Д. Гарі «S, або надія на життя») (Павленко Юлія, Київ)
Риторика моди за Роланом Бартом на прикладі роману Томаса Майнеке «Томбой» (Нестер Лілія, Львів)
Jennifer Egan’s A Visit from the Goon Squad: Tuning into the World of Disruptions (Nataliya Shpylova-Saeed, University of Maine, Orono)
Наративний маскарад як спосіб репрезентації свідомості в сучасному британському романі (на матеріалі роману Девіда Лоджа «Думає») (Узлова Оксана, Київ)
«Лесістад» Й. ван Костейрена: топос міста на межі історії та нарації (Кочегура Ганна, Київ)

10:00-12:00 ЗАСІДАННЯ ІV (Б). ЛІТЕРАТУРА РОМАНТИЗМУ: ПОГЛЯД З ХІХ СТ.
Модератор – Іваненко Вікторія Анатоліївна

Авторська  казка  доби  романтизму: контекстуальний дискурс (Овдійчук Лілія, Рівне)
Интерпретация романтического сюжета в «Фалунском руднике» Гуго фон Гофмансталя (Пічугіна Тетяна, Дніпропетровськ)
«З життя нікудишка» Йозефа Ейхендорфа: квінтесенція романтизму чи пародія на романтичну новелу про митця (Мельник Діана, Львів)
Риси перехідності в поетиці епопеї Ф.-Р. де Шатобріана «Натчези» (Попова Ганна, Донецьк)
Традиції романтичної школи у баладній ліриці А. Метлинського (Зінченко Наталія, Полтава)
Аксіологія романтизму в літературно-критичних статтях Лесі Українки (Левченко Галина, Житомир)
Мотивы земного и небесного рая в поэзии Жуковского (Волошко Олександр, Полтава)
Харківський університет та його роль у розвитку української літератури першої половини ХІХ ст. (Блик Ольга, Київ)

10:00-12:00 ЗАСІДАННЯ ІV (В). ХРИСТИЯНСЬКИЙ КОД ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Модератор – Бакіна Тамара Степанівна

Еволюція релігійної свідомості у ранніх романах Франсуа Моріака (Тарасюк Ярина, Львів)
Поетика проповіді в поемі В. Ленгленда «Видіння про Петра Орача» (Вєльчєва Ксенія, Дніпропетровськ)
Особливості міфопоетичної моделі світу в «Хроніках Нарнії» К.С. Льюїса в контексті «християнського романтизму» (Яремчук Вікторія, Львів)
Проблеми гностичної універсалізації у романі Леслі Мармон Сілко «Сади в дюнах» (Шостак Оксана, Київ)
У пошуках нової ідентичності: християнство і сцієнтизм у структурі роману В. Домонтовича «Доктор Серафікус» (Ганошенко Юрій, Запоріжжя)
Категорія сакрального у романі ХХ-ХХІ століть (Пухонська Оксана, Київ)

12:15-13:00 ОБІД (їдальня, І корпус КНЛУ)

13:00-15:00 ЗАСІДАННЯ V (А). ФІКЦІОНАЛЬНІСТЬ І АВТОФІКЦІОНАЛЬНІСТЬ: ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ТА ХУДОЖНІ ВАРІАЦІЇ
Модератор – Собченко Ірина Василівна

Таємниця в структурі оповіді псевдофактуального твору (Гребенюк Тетяна, Запоріжжя)
Діалектика фікціональності і автофікціональності в американському постмодерністському романі (на прикладі роману «The Tunnel» і критичного  доробку Вільяма Гесса) (Сушко Сергій, Краматорськ)
Співвідношення фактуального і фікціонального в жанрах українського автобіографічного письма (Черкашина Тетяна, Луганськ)
Інтеракція героїв фікційного світу українського літературного модернізму (Голодюк Ірина, Івано-Франківськ)
«Постмодерністська історичність» в романі Е. Л. Доктороу «Гомер і Ленглі» (Кравченко Анна, Полтава)
Tранспозиція хвороби: автофікціональний аспект oнкографії (Олександра Рекут-Лібераторе, Флоренція)
Художні особливості роману-біографії (на матеріалі творів С. Моема «Місяць та мідяки» та В. Вулф «Леонардо») (Куницька Ірина, Київ)

13:00-15:00 ЗАСІДАННЯ V (Б). ЛІТЕРАТУРНІ ТЕНДЕНЦІЇ СЬОГОДЕННЯ: ПЕРЕЧИТУВАННЯ ТРАДИЦІЇ
Модератор – Ніколаєв Борис Іванович

Зворотна перспектива соцреалізму: радянський антологійний проект української літератури (Галета Олена, Львів)
Літературна антропологія: сучасний стан та перспективи розвитку. До проблеми міждисциплінарного аспекту дослідження сучасної французької прози (Юрчук Олена, Київ)
Екранізація «Річарда ІІІ» В. Шекспіра як продукт антитолітарного дискурсу (Корнелюк Богдан, Запоріжжя)
Рецепция античности в романе Б. Вербера «Смех Циклопа» (Семенець Ольга, Сімферополь)
Історія світу у романі Д. Лессінґ «Ущелина» (Мірошниченко Лілія, Київ)
Міф і антиміф російсько-народної гармошки в українській літературі періоду національного відродження: від «Капитанши» (1855) Т. Шевченка до «Гармонії» (1933) Г. Косинки (Бестюк Ірина, Рівне)
Вірджинія Вулф та англійська романтична традиція (Любарець Наталія, Київ)
Трансперсональний/містичний вимір франкомовної поезії Франсуа Чена (на матеріалі збірки «Á lʼOrient du tout») (Сябренко Олена, Київ)
Світоглядно-естетичний діалог текстів Ж. Ґріна «Брат Франциск» і середньовічних «Квітів Святого Франциска» (Ніколаєв Борис, Київ)

13:00-15:00 ЗАСІДАННЯ V (B). ДІАЛОГ КУЛЬТУР ТА ЛІТЕРАТУРНІ ПОШУКИ
Модератор – Біляшевич Тетяна Миколаївна

Проблема репрезентації етнокультурної ідентичності письменника в дискурсі афро-американського детективу (на прикладі творчості В. Мослі) (Сторчеус Світлана, Черкаси)
Зарубежная научная школа по эмиграционистике: основные направления исследований (Велилаева Лилия, Симферополь)
Bellele-en-Mer: європейська колоніальна подорож на острови (Стороха Богдан, Полтава)
Постколоніальний дискурс у поезії Вільяма Б. Єйтса (Сенчук Ірина, Львів)
Інонаціональний контекст у малій прозі В. Домонтовича (Ленська Світлана, Київ)
Перечитування образу американського міста як Іншого в «Лексиконі інтимних міст» Юрія Андруховича (Остапчук Тетяна, Миколаїв)
Ім’я як засіб вираження Іншості у романі дистопії «Рік Потопу» М. Етвуд (Тимейчук Ірина, Рівне)
Джазова наративна стратегія у конструюванні ідентичності афроамериканського тексту (на матеріалі творчості Тоні Моррісон) (Терпило Анна, Київ)

15:00-15:30 ПЕРЕРВА НА КАВУ

15:30-17:30 ЗАСІДАННЯ VІ (А). ПЕРЕЧИТУВАННЯ ФРАНЦУЗЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Модератор – Павленко Юлія Юхимівна

Прислухаючись до персонажа: особливості драматичного мовлення у «театрі голосів» Ф. Міньяна (Работяга Ганна, Київ)
Краса мистецтва та правда життя в естетиці братів Ґонкурів (Яцків Наталія, Івано-Франківськ)
Роман «Самець» К. Лемоньє як перший вияв натуризму письменника (Кушнір Ірина, Львів)
Десакралізація концептів елітарної літератури у французьких фабліо (Сидоренко Оксана, Запоріжжя)
Синя борода – Трістан – Дон Кіхот – Дон Жуан: казкові інтерпретації куртуазного міфу у французькій літературі галантної доби (Нікітіна Ганна, Дніпропетровськ)
Идея общечеловеческого единства как основа картины мира в романе А. де Сент-Экзюпери «Земля людей» (Лохман Наталя, Донецьк)
«У натуралізм і реалізм я вірю не більше, ніж у романтизм»: рецепція Гі де Мопассаном художніх явищ ХІХ ст. (Головій Оксана, Луцьк)
Ізоморфізм ландшафту в романних поетиках Ж. Грака («Узбережжя Сірту») та Н. Був’є («Інструкція з використання світу») (Бабарика Михайло, Київ)
Правда щоденникового письма героя Бернаноса (на матеріалі «Щоденника сільського священника») (Стеценко Анастасія, Київ)
Топіка «вічного повернення» в «Тому, хто мене не супроводжував» М. Бланшо (Прушковська Анастасія, Київ)

15:30-17:30 ЗАСІДАННЯ VІ (Б). ВЕКТОРИ СУЧАСНОГО ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОГО ДИСКУРСУ
Модератор – Біляшевич Роман Зіновійович

Проблема теми у французькій «новій критиці» (Жан-Поль Вебер) (Карпа Романа, Київ)
Текст, інтертекст та гіпертекст – точки перетину (Драпак Галина, Тернопіль)
Г. К. Честертон та фентезі доби постмодернізму – від алюзій до візуалізації (Канчура Євгенія, Любар)
Ініціація героя в сучасній літературній казці: Роальд Дал «Джеймс і гігантський персик» (Панько Оксана, Ужгород)
Езотерична традиція як засіб творення містичного модусу творів Валерія Шевчука (Вещикова Олена, Запоріжжя)
П’єса Я. Верещака «Ах, Лю, Собака Лю»: мовно-культурна риторика у межах онтологічного абсурду (Бондар Людмила, Миколаїв)
Апокаліптична художня література: особливості жанру (Кулешір Марія, Київ)
Тіло і тілесність у британській драмі 1990-х (Камишникова Олеся, Київ)
Теорія та ідеологія у «Полілозі» Ю. Крістевої (Біляшевич Роман, Київ)

15:30-17:30 ЗАСІДАННЯ VІ (В). ЖІНОЧІ ГОЛОСИ В ХУДОЖНЬОМУ ДИСКУРСІ
Модератор – Кирилова Таміла Анатоліївна

Естетизм як стиль життя й письма в щоденниках Ольги Кобилянської (Кандинська Віра, Київ)
Функции французского языка в дневнике княгини Теофилии Сапеги (Кондаков Денис, Полоцк)
Ностальгія дитинства: саморепрезентаційний образ Вічної Дитини в жіночому письмі (на матеріалі твору «Над морем» Лесі Українки) (Жаркова Роксолана, Львів)
Проблема творчої самореалізації жінки-митця в патріархальному суспільстві (на основі компаративного аналізу роману Е. Гаскелл «Дружини і дочки» та новели О. Кобилянської «Valse melancolique») (Турчанська Олена, Івано-Франківськ)
Ритуали пияцтва у жіночій компанії за 30-ть (на матеріалі сучасної російської жіночої прози) (Улюра Ганна, Київ)
Роберто Боланьо, мексиканський авангард й обіцянка жіночої емансипації: «Куди йдеш, Сесареє Тінахеро?» (Недвига Ольга, Торонто)
Трансформація жанрових форм у сучасній жіночій прозі Німеччини (Кирилова Таміла, Київ)

17:30 Підбиття підсумків



Немає коментарів:

Дописати коментар