суботу, 4 березня 2017 р.

Програма конференції «Видовищні форми ігрової культури: літературні проекції»


ПРОГРАМА
Міжнародної наукової конференції
«Видовищні форми ігрової культури: літературні проекції»

16-17 березня 
Київський національний лінгвістичний університет
Кафедра теорії та історії світової літератури імені проф. В. І. Фесенко

16 БЕРЕЗНЯ
9:00 - 10:00    Реєстрація учасників (3-й корпус КНЛУ, вул. Лабораторна, 5/17)

10:00-10:15    Відкриття конференції. Вітальне слово:
проф. О. В. Матвієнко, проректор КНЛУ з наукової роботи
проф. І. І. Сєрякова,  проректор КНЛУ з навчально-виховної роботи та міжнародних зв’язків
проф. М. М. Шимчишин, завідувач кафедри теорії та історії світової літератури
імені проф. В. І. Фесенко

10:15 – 12:00 ЗАСІДАННЯ І. ПЛЕНАРНЕ (3-й корпус, ауд. 309)
Модератор – Марія Шимчишин

1.      Тетяна Бовсунівська (Київ). Феномен юродства в поезії Тараса Шевченка.
2.      Світлана Кочерга (Острог). Топос цирку у творчості Лесі Українки.
3.      Ярослав Поліщук (Київ). Карнавалізація літературного життя в радянському тоталітаризмі.
4.      Олександр Пронкевич (Миколаїв). Візуальні ігри з образом Дон Кіхота в американській комерційній рекламі.
5.      Наталія Висоцька (Київ). «Шекспірізація» американського Заходу: сучасні рециклювання.
6.      Olga Antsyferova (Poland). The James Boys by R. Liebmann-Smith: Biofiction, Travestied biography or Alternative History?

Презентації монографій:

Мадлен Шульгун «Сучасна література подорожей: метажанр, типологія, імагологічний аспект» .
Ярослав Поліщук «Реактивність літератури».

12:00 – 12:15 ПЕРЕРВА НА КАВУ (3-й корпус КНЛУ ауд. 304)

12:20 – 13:50  Круглий стіл на пошану професора Т. Н. Денисової  (3-й корпус, ауд. 309)
Модератор – Наталія Висоцька

1.      Наталія Жлуктенко (Київ). Викладацькі стратегії Тамари Денисової у контексті сучасних  викликів викладанню світової літератури  у вищій школі України.
2.      Тетяна Михед (Київ). Правда неможливого і текст як  свідчення в сучасній американській літературі.
3.      Галина Сиваченко (Київ). Роль Т. Н. Денисової у становленні предмета «зарубіжна література» у середній школі.
4.      Юрий Стулов (Минск). Литературные игры Эрнеста П. Джонса.
5.      Тетяна Свербілова (Київ). Легенда про Великого Інквізитора в сучасній рецепції Кормака Маккарті. «Вечірній експрес Sunset Limited» – п’єса, сценарій, фільм ТБ: кордони інтермедіальності.
6.       Марія Шимчишин (Київ). Літературне виробництво та афро-американська словесність (роман Персиваля Еверетта «Erasure»).
7.                  Олександр Гон (Київ). Фабрикування нової маски: топос кабаре в модерністській поезії.
8.      Наталія Велігіна, Олексій Левченко (Дніпро). «The Sense of an Ending»: литература после-постмодернизма. Подступы к прочтению эстетики и поэтики.


14:00 — 15:00 Обід (їдальня КНЛУ)
15:00 — 16:30 ЗАСІДАННЯ ІІ (А). Образ трикстера у фольклорі та літературі
(3-й корпус, ауд. 309)
Модератор – Ганна Работяга

1.      Тетяна Свербілова (Київ). Фігура ненадійного наратора – двійника літературного героя в художній системі роману-гри Джуліана Барнса «Відчуття закінчення» (2011).
2.      Наталія Криницька (Полтава). Образ Мула у циклі Айзека Азімова «Заснування»: трикстер як елемент хаосу.
3.      Оксана Шостак (Київ). Образ священного клоуна у літературі північноамериканських письменників корінного походження.
4.      Таміла Кирилова (Київ). Художні констеляції образу клоуна в романі Г. Белля «Очима клоуна».
5.      Оксана Узлова (Київ). Карнавалізація хворого тіла: хвороба як «світ навиворіт» у романах Д. Лоджа кінця ХХ - початку ХХІ ст.
6.      Ірина Куницька (Київ). Топос маски в романі Юкіо Мішіми «Сповідь маски»: парадокс чи необхідність?


15:00 – 16:30 ЗАСІДАННЯ ІІ (Б). Низове тіло у художній словесності  (3-й корпус, ауд. 202)
Модератор – Ганна Рикова

  1. Ганна Рикова  (Київ). Тілесний трикстер (само)ідентифікаціі (на матеріалі роману Дж. Еудженідеса»Мідлсекс» ).
  2. Ірина Яковенко (Чернігів). Репрезентація (не)гарного тіла у драмі Сьюзен Лорі Паркс «Венера».
  3. Любовь Первушина (Минск). Скульптура в романе Дойны Галич Барр «Дом разбитых зеркал».
  4. Анна Гайдаш (Київ). Репрезентації геронтогенезу в античній комедії: витоки формування ейджизму.
  5. Фелікс Штейнбук (Київ). Макабридизація сексуального у п'єсах Леся Подерв'янського
  6. Вікторія Іваненко (Київ). Жінка як трюк в романі Аласдера Грея «Бідні-нещасні» (Poor Things).
  7. Віктор Рахнянський (Київ). Сан-Франциско як простір формування полікультурної ідентичності митця (на матеріалі автобіографічної тетралогії Р. Родригеза).


15:00 – 16:30 ЗАСІДАННЯ ІІ (В). Політика як видовище: літературні проекції
(3-й корпус, ауд. 201)
Модератор – Микола Ліпісівіцький

  1. Роман Біляшевич (Київ). Масові видовища як засіб творення нової радянської дійсності.
  2. Микола Ліпісівіцький (Житомир). Політично-сатиричні ревю Еріки Манн у «Пфеффермюлє» 1930-х рр.: літературне кабаре проти нацизму.
  3. Наталія Ковтонюк (Київ). Неофіційна культура як джерело руйнування колоніальних міфів (на прикладі творчості А. Мухарського, І. Семесюка).
  4. Оксана Пухонська (Київ). Блазень супроти травми: деколонізаційні маркери свідомості в «Московіаді» Ю. Андруховича.
  5. Олена Чебанюк (Київ). Ігровий аспект антиповедінки: сакральне й профанне.



15:00 – 16:30 ЗАСІДАННЯ ІІ (Г). Національна специфіка видовищних форм та її
оприявлення у літературі (3-й корпус, ауд. 107)
Модератор – Тетяна Мейзерська

  1. Світлана Підопригора (Миколаїв). Мультимедійний проект «Амнезія» О. Михеда: текст на перетині семіотичних кодів.
  2. Тетяна Остапчук (Миколаїв). Гетерообраз українця в романі Д.Тартт «Щиголь»: стереотипи та новаторство.
3.      Галина Косарєва (Миколаїв). Магічний код у романі «Фелікс Австрія» Софії Андрухович.
4.      Олександр Брайко (Київ). Кінематографічний темпоритм образів у малій прозі Євгена  Гуцала.
5.      Людмила Бондар (Миколаїв). Національні образи-архетипи творця у романі Ярослава Верещака «Душа моя зі шрамом на коліні» ( месія, юродів, блазень).
6.      Євгенія Лебідь-Гребенюк (Київ). Образ двійника у поетичному доробку Т. Г. Шевченка.
7.      Тетяна Мейзерська (Київ). Композиція вертепу у внутрішньому світі роману Олени Захарченко «Вертеп.#РоманПроМайдан».
8.      Юрій Мариненко (Київ). Я простий робітник слова і ярмарковий актор:образи-маски в літературному доробку І. Костецького

17:00 ФУРШЕТ (урочиста зала КНЛУ)

17 березня

10:00 – 12:00 ЗАСІДАННЯ ІІІ. ПЛЕНАРНЕ (3-й корпус, ауд. 309)
Модератор – Фелікс Штейнбук

1.      Євгенія Чернокова (Харків). Метафора цирку як метатроп у ліриці В.Б.Єйтса та Боба  Ділана.
2.      Ольга Новик (Бердянськ). Національна картина світу в українських барокових інтермедіях.
3.      Галина Левченко (Житомир). Трюк, атракціон і гротеск у поетиці романів Ю.Винничука.
4.      Світлана Криворучко (Харків). «Блазні» у соті Андре Жіда «Підземелля Ватикана».
5.      Софія Філоненко (Бердянськ). Сінематограф як атракція та атракціон: кіносюжети в сучасних ретродетективах.
6.      Ірина Прушковська (Київ). Клоун у заголовках і персоносфері турецького літературного твору.
7.      Олена Бровко (Київ). «Rhizome versus trees»: естетичні можливості колажної поетики.

12:00 – 12:15 ПЕРЕРВА НА КАВУ (3-й корпус, ауд. 304)

12:20 – 13:50 ЗАСІДАННЯ ІV (А) Образ трикстера у романськомовних культурах і
літературах (3-й корпус, ауд. 202)
 Модератор – Тетяна Біляшевич

1.      Олександра Рекут-Лібераторе (Флоренція). Автоіронія та неоплазія: про деякі сучасні італійські конвенгерції.
2.      Олена Кобчінська (Київ). Божевільний і казкар як дві «літературні» іпостасі постколоніального Марокко (на прикладі прози Тагара Бен Джеллуна).
3.      Карина Сембе (Київ). Культурний «канібалізм»: Переосмислення колоніального минулого та нова латиноамериканська міфологія у ґенезі сучасного перуанського роману.
4.      Світлана Романова (Київ). Корида як видовищна форма іспанської культури у романі Роси Монтеро «Дочка людожера».
5.      Галина Помилуйко (Київ). Мотив маски в романах Жоржа Бернаноса «Злочин» і «Поганий сон».
6.      Тетяна Біляшевич (Київ). «Diabolus est simia Dei»: тема обману в творчості Жоржа Бернаноса.
7.      Анастасія Стеценко (Київ). Атональність як естетичний вектор сповіді в французькому романі епохи літературного модернізму.
8.      Олена Юрчук (Київ). «Маска як прийом самоідентифікації особистості в романі П. Леметра «До побачення, там нагорі».

12:20 – 13:50  ЗАСІДАННЯ ІV (Б) Низові форми культури: літературні виміри
(3-й корпус КНЛУ, ауд. 309)
Модератор – Тамара Бакіна
  1. Ирина Кудрявцева (Минск). Низовые формы культуры в произведениях писателей Юга США XX века: социальный, нравственный, философский аспекты.
2.     Яніна Юхимук (Київ). Образи персонажів commedia dell'arte у постмодерністській прозі (на матеріалі романів Ю. Іздрика, П. Хьоґа та Д. Рубіної).
3.     Назар Маланій (Кам’янець-Подільський). Freak shows як марґіналізована форма американської видовищної культури.
4.     Оксана Клос (Львів). Ігрова модель світу у візії постмодернізму: роман А. Картер «Ночі в цирку».
5.      Ірина Нечиталюк (Одеса). Перформативність сучасного мистецтва.
6.      Ірина Горенко (Тернопіль). Пародійний дискурс у романі Іш.. Ріда «Політ до Канади».
7.      Тамара Бакіна (Київ). Шеф-кухар як персонаж масової культури і літератури.
8.      Олеся Камишникова. «Не просто фрік-шоу»: театральна екстраваганца в сучасній британській драмі.
12:20 – 13:50 ЗАСІДАННЯ ІV (В) Театральність як літературний прийом
(3-й корпус, ауд. 201)
Модератор – Мадлен Шульгун

  1. Мадлен Шульгун (Київ). Оновлення концепції людини: типологія героя-мандрівника ХХ – початку ХХІ століття.
  2. Олександра Вісич (Рівне). Метадраматичний потенціал блазнювання в драматургії Миколи Куліша.
  3. Євгеній Васильєв (Житомир). Традиції комедії дель арте в драматургії та театрі ХХ – початку ХХІ століття.
  4. Валентина Борбунюк (Харків). «…Бейте меня по черепу Мейерхольдом»: новые маски харьковских театров (сезон 1921/1922 годов).
  5. Леонід Закалюжний (Житомир). Самогубство як шоу у п’єсах «Зачаровані потвори». Сергія Щученка та «Самогубство самотності» Неди Нежданої.
  6. Млада Капелюшна (Київ). Транскрипція театральності у романі Р.П. де Айали «Хуан-Тигр. Лікар Своєї Честі».
  7. Жанна Бортнік (Луцьк). Театральність сучасної монодрами: психологічний і поетологічний аспекти.

14:00 – 15:00 Обід (їдальня КНЛУ)

15:15 – 17:00 ЗАСІДАННЯ V (А) Видовищність і вербальність
(3-й корпус, ауд. 309)
Модератор – Юлія Павленко

  1. Ольга Шестопал  (Київ). Видовищні форми мистецтва як естетичні проекції ескапізму в романі Рубена Абельї «Тінь ілюзіоніста».
  2. Оксана Шупта-В’язовська (Одеса). «Видовищність і слово: між формою і змістом».  
3.      Наталья Волонцевич (Минск). Театрализация белорусских народных обрядов и обычаев в драматургии и на сцене ХІХ века.
  1. Наталі Ханлет (Атланта, США). Специфіка сатиричного дискурсу в романі Джеймса Тербера  «Карнавал тварин».
  2. Оксана Гольник (Кіровоград). Наративізація вертепу в романі В.Єшкілєва «Імператор повені».
  3. Юлія Павленко (Київ). Як Нервалю було без гаджетів: видовищність «Подорожі на Схід» французьких романтиків.
  4. Ганна Работяга (Київ). Мандрівна література епохи ґаджетів: видовищність і читабельність нотаток про Стамбул Себастьяна Менара.

15:15 – 17:00 ЗАСІДАННЯ V (Б) Ігрові форми та видовищний модус культури/літератури
(3-й корпус, ауд. 201)
Модератор – Борис Ніколаєв

  1. Екатерина Баринова (Нижний Новгород). Сильвия Плат и игровая культура.
  2. Борис Ніколаєв (Київ). Гра-змагання Ерос-Танатос у п’єсах французького авангарду на антично-міфологічну тематику.
  3. Сергій Сушко (Краматорськ). Театралізованість як фікціональний вимір англійського та американського постмодерністського роману: Джон Фаулз, Джон Барт,Томас Пінчон.
4.      Тетяна Рязанцева (Київ). Примусовий наратив у повісті П.С. Бігла «Останній Одноріг»: фігури і правила гри.
  1. Олена Тихомирова (Київ). Дихотомія образів короля і блазня в циклі «Відьми» Террі Пратчетта. 
  2. Євгенія Канчура (Любар). Маска клоуна – обличчя особистості. На матеріалі циклу Террі Пратчетта про Дискосвіт.
  3. Надія Акулова (Бердянськ). Театральний код у поетиці Кетрін Менсфілд.

15:15 – 17:00  ЗАСІДАННЯ V (Г) Поетика інтермедіальності в сучасній літературі
(3-й корпус, ауд. 202)
Модератор –Роман Біляшевич
  1. Jurate Landsbergyte-Becher (Vilnius). Intermedial and literary games in the visionary theatre by Lithuanian composer Onute Narbutaite (opera «Cornet»).
  2. Ірина Летуновська (Київ). Проблема інтермедіальності в прозі Дагласа Р. Хофштадтера: «Гедель, Ешер, Бах: ця безкінечна гірлянда».
  3. Світлана Олійник (Київ). Функціонування інтермедіальності в фантастичній літературі.
4.       Олена Дубініна (Київ). Екранізація літературного твору як семіотичне перекодування вербального мистецтва у видовищне.
5.       Олена Бежан (Одеса). Мистецтво послідовності Вілла Айснера: від коміксу до «графічного роману».
6.       Олена Марутовська (Київ). ‘Food porn’ образ в серії романів Дж.Р.Р.Мартіна «Пісня льоду і полум’я»: інтермедіальний аспект.

17:00 ЗАКРИТТЯ КОНФЕРЕНЦІЇ (3-й корпус, ауд. 309).

Немає коментарів:

Дописати коментар